Administreaza eficient afacerea pe durata crizei coronavirus

Data articol: 20.03.2020

Cum iti poti administra eficient afacerea in contextul pandemiei coronavirus?

Conform unui studiu al termene.ro, 37% dintre firme si-au redus activitatea, iar 23% isi inchid operatiunile din cauza pandemiei Coronavirus.

 

Este o situatia destul de dificila, tinand cont ca aceste procente reflecta un risc crescut de insolventa pentru peste 280.000 de firme din Romania.

 

In acest context, antreprenorii ar trebui sa gaseasca cele mai eficiente solutii prin care sa isi continue activitatea sau sa se asigure ca salariatii nu au de suferit, astfel incat, la finalul crizei sa poata reveni la locul de munca.

 

Cum reduci impactul negativ asupra firmei si a salariatilor

 

Pentru a avea o strategie cat mai eficienta trebuie sa iti planifici modul in care firma ta poate oferi aceeasi calitate a serviciilor / produselor, cu costuri cat mai reduse.

 

In primul rand, gandeste-te care este activitatea principala a firmei tale si care sunt oamenii cheie fara de care nu poti desfasura operatiunile.

 

Externalizeaza serviciile care nu sunt strict necesare intr-un departament intern, de exemplu: servicii contabilitate, IT, marketing, curatenie, etc.

 

Ar fi indicat sa iei in considerare taierea bonusurilor, primelor si conditiilor de lucru preferentiale acordate pana acum angajatilor.

 

Ai grija de sanatatea salariatilor ramasi la locul de munca prin adoptarea unor norme specifice de protectia muncii impotriva imbolnavirii cu coronavirus.

 

Salariatilor care pot fi suspendati o perioada ar trebui sa le fie prezentate optiunile si negociate conditiile de implementare.

 

Ce masuri pot fi luate pentru acordarea de indemnizatii salariatilor

 

I. Parintii au dreptul sa stea acasa cu copii pe perioada coronavirus

 

Cei care vor beneficia de aceasta lege trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

 

  •  • copilul sa aiba sub 12 ani (18 ani in cazul celor cu dizabilitati) si sa fie inscris in cadrul unei unitati de invatamant;
  •  • un singur parinte poate beneficia de aceasta indemnizatie;
  •  • locul de munca nu trebuie sa permita munca de la domiciliu sau telemunca.

 

Indemnizatia nu poate depasi 75% din salariu actual cu o limitare de 75% din salariu mediu brut pe economie, echivalent a 185 lei/zi.

 

II. Salariatii pot beneficia de somaj tehnic

 

Somajul tehnic presupune suspendarea contractelor de munca, fara ca relatiile de munca sa inceteze, iar angajatorul va fi obligat sa plateasca indemnizatia lunara urmand sa isi recupereze banii din Fondul de Garantare.

 

Indemnizatia poate sa fie de minim 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pe economie.

 

Salariatii vor fi la dispozitia angajatorului pe perioada de somaj tehnic, iar atunci cand se va decide reluarea activitatii acestia se intorc la lucru si isi vor primi din nou salariile initiale.

 

Cei care au contractul de munca suspendat nu pot cere ajutor de somaj.

 

Angajatorii care necesita servicii resurse umane pot negocia in acest context economic precar un contract cu societatea noastra, cu preturi incepand de la 35 lei/salariat.